Prinses Juliana Airport op Sint Maarten voldoet niet aan de huidige internationale veiligheidstandaarden. Dit staat in een rapport van de International Civil Aviation Organisation (ICAO), dat aanstaande vrijdag in Nederland gepresenteerd zal worden. De ICAO heeft alle internationale vliegvelden in het Koninkrijk der Nederlanden onderzocht.
Binnen de huidige veiligheidsregelgeving dient een vliegveld voldoende ruimte te bieden aan het begin en eind van elke landings- en startbaan om in geval van nood veiligheidsprocedures te kunnen toepassen. Zoals bekend wordt de startbaan van de luchthaven van St Maarten begrensd door strand en bergen.
Ik sprak met minister Maurice Adriaens van Verkeer en Vervoer en vroeg hem wat nu precies het probleem is met de luchthaven op St. Maarten:
Begin: “Nou de ligging is heel vervelend….”
Eind: “…als het noodzakelijk is, ingrijpen.”
Tijd: 3.29 juliana.MP3
Minster Maurice Adriaens van Verkeer en Vervoer.
Binnen de huidige veiligheidsregelgeving dient een vliegveld voldoende ruimte te bieden aan het begin en eind van elke landings- en startbaan om in geval van nood veiligheidsprocedures te kunnen toepassen. Zoals bekend wordt de startbaan van de luchthaven van St Maarten begrensd door strand en bergen.
Ik sprak met minister Maurice Adriaens van Verkeer en Vervoer en vroeg hem wat nu precies het probleem is met de luchthaven op St. Maarten:
Begin: “Nou de ligging is heel vervelend….”
Eind: “…als het noodzakelijk is, ingrijpen.”
Tijd: 3.29 juliana.MP3
Minster Maurice Adriaens van Verkeer en Vervoer.