Het Bestuurscollege zegt dat zij de verschillende subsidievoorstellen van de chauffeurs heeft doorgerekend om te zien wat de financiële gevolgen voor het Eilandgebied zijn.
De goedkoopste variant, waarbij een 25 guldenkaart wordt uitgereikt, kost het Eiland jaarlijks 3.72 miljoen gulden. Het zogenaamde Deltasubsudie plan, waarbij de brandstofverhoging van 70 cent op bijvoorbeeld benzine direct wordt gecompenseerd, kost het Eiland jaarlijks iets meer dan 5 miljoen gulden.
Het Bestuurscollege is van mening dat subsidie in deze vorm feitelijk een subsidie aan kleine ondernemers is en zegt dat hiervan een discriminerende werking naar andere ondernemers uit gaat. De overheid is daarom niet bereid de verhoging door middel van subsidie te compenseren.
Het huidige beleid ten aanzien van het verzachten van prijsverhogingen is "gericht op de minst bedeelden in de samenleving", aldus Ruggenaath, "niet op kleine ondernemers."
Na afloop van het overleg sprak Dick Drayer met Gedeputeerde Eugene Ruggenaath van Economische Zaken en vroeg hem hoe de sfeer was op het overleg (4'05").
De goedkoopste variant, waarbij een 25 guldenkaart wordt uitgereikt, kost het Eiland jaarlijks 3.72 miljoen gulden. Het zogenaamde Deltasubsudie plan, waarbij de brandstofverhoging van 70 cent op bijvoorbeeld benzine direct wordt gecompenseerd, kost het Eiland jaarlijks iets meer dan 5 miljoen gulden.
Het Bestuurscollege is van mening dat subsidie in deze vorm feitelijk een subsidie aan kleine ondernemers is en zegt dat hiervan een discriminerende werking naar andere ondernemers uit gaat. De overheid is daarom niet bereid de verhoging door middel van subsidie te compenseren.
Het huidige beleid ten aanzien van het verzachten van prijsverhogingen is "gericht op de minst bedeelden in de samenleving", aldus Ruggenaath, "niet op kleine ondernemers."
Na afloop van het overleg sprak Dick Drayer met Gedeputeerde Eugene Ruggenaath van Economische Zaken en vroeg hem hoe de sfeer was op het overleg (4'05").