bron: Martinair
Martinair heeft het jaar 2007 afgesloten met een nettoverlies van EUR 68,9 miljoen. In 2006 werd een nettoverlies van EUR 7 miljoen behaald. Het bedrijfsresultaat over 2007 kwam uit op EUR 71 miljoen negatief ( 2006: EUR 5 miljoen negatief). De totale omzet van de voortgezette bedrijfsactiviteiten was in 2007 nagenoeg gelijk aan die in 2006 en bedroeg EUR 951 miljoen.
Bij Martinair Passage ligt de focus na het stoppen van de Europese vluchten op `The Greater Caribbean' en Canada. In samenwerking met American Airlines zijn vanuit Miami bovendien doorverbindingen mogelijk naar een veelheid van bestemmingen in het Caribische gebied.
Met het oog op de toekomst van Martinair is een aantal stappen genomen:Martinair deze zomer al 5x naar Curaçao Schiphol, 15 april 2008. Martinair biedt met ingang van 16 juni 2008 een uitbreiding aan van haar vluchten op Curaçao. De vier geplande wekelijkse vluchten op dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag worden aangevuld met een vijfde vlucht op maandag. Met deze uitbreiding geeft Martinair gehoor aan de vraag vanuit de markt.
Vorige week maakte Martinair haar winterschema bekend, waarin de positie in de `Greater Caribbean' fors wordt verstevigd. Op Curaçao zal vanaf het winterseizoen 2008/2009 dagelijks worden gevlogen. De extra vlucht vanaf 16 juni is onderdeel van de geleidelijke overgang naar de dagelijkse vlucht op Curaçao.
Martinair verstevigt deze winter marktpositie 'Greater Caribbean' Martinair biedt met ingang van het winterseizoen 2008/2009 een forse uitbreiding aan van vluchten naar het Caribische gebied. Het nieuwe intercontinentale vluchtenschema loopt van 28 oktober 2008 tot en met 28 maart 2009. Vanaf de winter vliegt Martinair zeven keer per week op Curaçao, waarvan drie keer in combinatie met Aruba. Met de dagelijkse vlucht naar Curaçao vliegen we drie keer meer dan in deze zomer, naar Aruba vliegen we één keer meer.
De bestemmingen van Martinair bevinden zich de komende winter allen in de 'Greater Caribbean'. Het accent ligt daarbij op de dagelijkse vlucht naar Miami en met American Airlines door naar Costa Rica (San José), vijf keer naar Mexico (Cancún) en Cuba (Havana en Varadero) en drie keer naar de Dominicaanse Republiek (Punta Cana en Puerto Plata). Suriname (Paramaribo) blijven we twee keer per week aanvliegen.
Met het nieuwe winterschema is Martinair er grotendeels in geslaagd om de voorgenomen doelstellingen te verwezenlijken. De focus ligt daarbij op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie en non-stop worden aangevlogen.
Martinair vliegt in het zomerseizoen 2008, dat loopt van 30 maart tot en met 25 oktober, vaker per week naar een kleiner aantal bestemmingen. Naar Florida wordt dagelijks gevlogen op Miami, terwijl Orlando als bestemming vervalt. Naar Canada wordt vier keer per week op Toronto en drie keer op Vancouver gevlogen, terwijl de bestemmingen Edmonton en Calgary uit het programma zijn gehaald.
De concentratie op één luchthaven in Florida, Oost- en West-Canada levert voor de klant een ruimere keuze uit vertrekdagen op en voor Martinair een aanzienlijk efficiency voordeel. Daarmee zorgt deze concentratie voor noodzakelijke structurele kostenvoordelen. Met het nieuwe zomerschema is Martinair er grotendeels in geslaagd om de voorgenomen doelstellingen te verwezenlijken. De focus ligt daarbij op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie en non-stop worden aangevlogen.
Vanaf de zomer vliegt Martinair vier keer per week naar Curaçao en twee keer per week naar Aruba. Paramaribo (Suriname) wordt twee keer per week non-stop aangevlogen. Havana (Cuba) gaat naar drie keer per week en San José (Costa Rica) blijft onveranderd een dagelijkse vlucht. De minder frequente bestemmingen Jamaica en Tobago vervallen met de komst van het nieuwe zomerschema.
Bestemmingen die in opdracht van de touroperators worden uitgevoerd - Punta Cana en Puerto Plata (Dominicaanse Republiek), Varadero (Cuba), Cancun (Mexico) - blijven gehandhaafd.
Martinair heeft het jaar 2007 afgesloten met een nettoverlies van EUR 68,9 miljoen. In 2006 werd een nettoverlies van EUR 7 miljoen behaald. Het bedrijfsresultaat over 2007 kwam uit op EUR 71 miljoen negatief ( 2006: EUR 5 miljoen negatief). De totale omzet van de voortgezette bedrijfsactiviteiten was in 2007 nagenoeg gelijk aan die in 2006 en bedroeg EUR 951 miljoen.
Bij Martinair Passage ligt de focus na het stoppen van de Europese vluchten op `The Greater Caribbean' en Canada. In samenwerking met American Airlines zijn vanuit Miami bovendien doorverbindingen mogelijk naar een veelheid van bestemmingen in het Caribische gebied.
Met het oog op de toekomst van Martinair is een aantal stappen genomen:Martinair deze zomer al 5x naar Curaçao Schiphol, 15 april 2008. Martinair biedt met ingang van 16 juni 2008 een uitbreiding aan van haar vluchten op Curaçao. De vier geplande wekelijkse vluchten op dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag worden aangevuld met een vijfde vlucht op maandag. Met deze uitbreiding geeft Martinair gehoor aan de vraag vanuit de markt.
Vorige week maakte Martinair haar winterschema bekend, waarin de positie in de `Greater Caribbean' fors wordt verstevigd. Op Curaçao zal vanaf het winterseizoen 2008/2009 dagelijks worden gevlogen. De extra vlucht vanaf 16 juni is onderdeel van de geleidelijke overgang naar de dagelijkse vlucht op Curaçao.
Martinair verstevigt deze winter marktpositie 'Greater Caribbean' Martinair biedt met ingang van het winterseizoen 2008/2009 een forse uitbreiding aan van vluchten naar het Caribische gebied. Het nieuwe intercontinentale vluchtenschema loopt van 28 oktober 2008 tot en met 28 maart 2009. Vanaf de winter vliegt Martinair zeven keer per week op Curaçao, waarvan drie keer in combinatie met Aruba. Met de dagelijkse vlucht naar Curaçao vliegen we drie keer meer dan in deze zomer, naar Aruba vliegen we één keer meer.
De bestemmingen van Martinair bevinden zich de komende winter allen in de 'Greater Caribbean'. Het accent ligt daarbij op de dagelijkse vlucht naar Miami en met American Airlines door naar Costa Rica (San José), vijf keer naar Mexico (Cancún) en Cuba (Havana en Varadero) en drie keer naar de Dominicaanse Republiek (Punta Cana en Puerto Plata). Suriname (Paramaribo) blijven we twee keer per week aanvliegen.
Met het nieuwe winterschema is Martinair er grotendeels in geslaagd om de voorgenomen doelstellingen te verwezenlijken. De focus ligt daarbij op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie en non-stop worden aangevlogen.
Martinair vliegt in het zomerseizoen 2008, dat loopt van 30 maart tot en met 25 oktober, vaker per week naar een kleiner aantal bestemmingen. Naar Florida wordt dagelijks gevlogen op Miami, terwijl Orlando als bestemming vervalt. Naar Canada wordt vier keer per week op Toronto en drie keer op Vancouver gevlogen, terwijl de bestemmingen Edmonton en Calgary uit het programma zijn gehaald.
De concentratie op één luchthaven in Florida, Oost- en West-Canada levert voor de klant een ruimere keuze uit vertrekdagen op en voor Martinair een aanzienlijk efficiency voordeel. Daarmee zorgt deze concentratie voor noodzakelijke structurele kostenvoordelen. Met het nieuwe zomerschema is Martinair er grotendeels in geslaagd om de voorgenomen doelstellingen te verwezenlijken. De focus ligt daarbij op een efficiëntere indeling van het netwerk, met bestemmingen die met hoge frequentie en non-stop worden aangevlogen.
Vanaf de zomer vliegt Martinair vier keer per week naar Curaçao en twee keer per week naar Aruba. Paramaribo (Suriname) wordt twee keer per week non-stop aangevlogen. Havana (Cuba) gaat naar drie keer per week en San José (Costa Rica) blijft onveranderd een dagelijkse vlucht. De minder frequente bestemmingen Jamaica en Tobago vervallen met de komst van het nieuwe zomerschema.
Bestemmingen die in opdracht van de touroperators worden uitgevoerd - Punta Cana en Puerto Plata (Dominicaanse Republiek), Varadero (Cuba), Cancun (Mexico) - blijven gehandhaafd.