bron: Paradise FM
Willemstad - De wijze waarop het personeel van de luchtverkeersleiding
(NAATC) geëvacueerd moest worden na de recente brandmelding was potentieel levensbedreigend. Er is geen procedure of evacuatieplan en het personeel is nooit 'gedrild' en wist niet wat te doen na de explosie van 28 oktober, verklaart PAR-Statenlid Glenn Liqui Lung in een brief aan minister van Verkeer en Vervoer, Maurice Adriaens (FOL).
Hij wil graag het liefst binnen tweemaal 24 uur opheldering over deze kwestie.
Door de ontploffing werd de luchtverkeersleiding voor een uur lamgelegd. Het ergste is volgens Liqui Lung niet eens de economische schade, maar het feit dat kennelijk niemand precies wist wat te doen tijdens de crisis: noch de plaatsvervangend directeur, noch de 'quality control manager'. Met als gevolg dat er na een kwartier nog niet eens naar de brandweer gebeld is. Er is duidelijk ook geen back-up plan om de verkeersleiding zo snel mogelijk te normaliseren, meldt Liqui Lung.
Willemstad - De wijze waarop het personeel van de luchtverkeersleiding
(NAATC) geëvacueerd moest worden na de recente brandmelding was potentieel levensbedreigend. Er is geen procedure of evacuatieplan en het personeel is nooit 'gedrild' en wist niet wat te doen na de explosie van 28 oktober, verklaart PAR-Statenlid Glenn Liqui Lung in een brief aan minister van Verkeer en Vervoer, Maurice Adriaens (FOL).
Hij wil graag het liefst binnen tweemaal 24 uur opheldering over deze kwestie.
Door de ontploffing werd de luchtverkeersleiding voor een uur lamgelegd. Het ergste is volgens Liqui Lung niet eens de economische schade, maar het feit dat kennelijk niemand precies wist wat te doen tijdens de crisis: noch de plaatsvervangend directeur, noch de 'quality control manager'. Met als gevolg dat er na een kwartier nog niet eens naar de brandweer gebeld is. Er is duidelijk ook geen back-up plan om de verkeersleiding zo snel mogelijk te normaliseren, meldt Liqui Lung.