Curacao is aantrekkelijk voor de Nederlandse film en tv. Afgelopen week spendeerde Remia 100.000 euro om drie reclamespots op te nemen op Mambo Beach. Het BNer-strand van Curaçao.
Die prijs van een ton is overigens exclusief de gage van Gerard Joling die zijn hoofd en naam aan de sausengigant heeft verbonden, én de vijftien-koppige Nederlandse crew die voor vier volle dagen waren overgevolgen. Aan Curacaose kant waren er vijfentwintig crewleden en zestig figuranten aangenomen. In total leverden deze drie reclamespots van elk dertig seconden ruim driehonderd arbeidsdagen op voor Curaçao.
Reden voor de meeste reclamemakers (waaronder Heineken, KLM, Ola, Coca Cola, Amstel) om op Curaçao te komen filmen is de immer aanwezige zon en de goedkope Antilliaanse gulden.
Volgens onze eigen 'Joop van den Ende', filmproducer Michel Drenthe kan het nog goedkoper als de Curaçaose overheid een keer meehelpt, door bijvoorbeeld de douaneprocedures te versimpelen.
De Curaçaose filmmarkt is namelijk toch nog iets te klein om bijvoorbeeld grote lichtinstallaties op voorraad te hebben.
En dat moest in dit geval voor Joling en de zijnen vanuit Amerika ingevlogen worden ,want het was het hele weekend bewolkt. De zon is er namelijk in tegenstelling tot wat iedereen denkt, ook weleens niet op ons mooie eiland.
Gerard Joling gebruikte zijn verblijf op Curaçao overigens niet alleen om Remia sausjes aan te prijzen, maar bovenal om de roddelbladen in Nederland te halen. Artiesten zorgen voor hun eigen content en media zoals RTL Boulevard 'belonen' de artiest met minutenlange promotie.
Joling ontsnapte namelijk op het nippertje aan een wisse dood. De artiest was afgedreven met zijn Remia luchtbed en werd – godzijdank – op tijd gered door de Curaçaose reddingmaatschappij CITRO.
Wat de kijker niet wist, was dat alles in scene was gezet en door de eigen crew vervolgens gefilmd werd. Ik werd door de productiemaatschappij van Joling zelf gebeld, met de vraag of ik het geintje via een persbericht de wereld in wilde slingeren.....
Ook zonder mij heeft het zijn weg gevonden.
Dionne Pool in gesprek met Antillencorrespondent Dick Drayer (4'16")
Die prijs van een ton is overigens exclusief de gage van Gerard Joling die zijn hoofd en naam aan de sausengigant heeft verbonden, én de vijftien-koppige Nederlandse crew die voor vier volle dagen waren overgevolgen. Aan Curacaose kant waren er vijfentwintig crewleden en zestig figuranten aangenomen. In total leverden deze drie reclamespots van elk dertig seconden ruim driehonderd arbeidsdagen op voor Curaçao.
Reden voor de meeste reclamemakers (waaronder Heineken, KLM, Ola, Coca Cola, Amstel) om op Curaçao te komen filmen is de immer aanwezige zon en de goedkope Antilliaanse gulden.
Volgens onze eigen 'Joop van den Ende', filmproducer Michel Drenthe kan het nog goedkoper als de Curaçaose overheid een keer meehelpt, door bijvoorbeeld de douaneprocedures te versimpelen.
De Curaçaose filmmarkt is namelijk toch nog iets te klein om bijvoorbeeld grote lichtinstallaties op voorraad te hebben.
En dat moest in dit geval voor Joling en de zijnen vanuit Amerika ingevlogen worden ,want het was het hele weekend bewolkt. De zon is er namelijk in tegenstelling tot wat iedereen denkt, ook weleens niet op ons mooie eiland.
Gerard Joling gebruikte zijn verblijf op Curaçao overigens niet alleen om Remia sausjes aan te prijzen, maar bovenal om de roddelbladen in Nederland te halen. Artiesten zorgen voor hun eigen content en media zoals RTL Boulevard 'belonen' de artiest met minutenlange promotie.
Joling ontsnapte namelijk op het nippertje aan een wisse dood. De artiest was afgedreven met zijn Remia luchtbed en werd – godzijdank – op tijd gered door de Curaçaose reddingmaatschappij CITRO.
Wat de kijker niet wist, was dat alles in scene was gezet en door de eigen crew vervolgens gefilmd werd. Ik werd door de productiemaatschappij van Joling zelf gebeld, met de vraag of ik het geintje via een persbericht de wereld in wilde slingeren.....
Ook zonder mij heeft het zijn weg gevonden.
Dionne Pool in gesprek met Antillencorrespondent Dick Drayer (4'16")