Jaarverslag Nos Kultura half jaar te laat

bron Almere Vandaag

ALMERE/ODEKE DE JONG - Alhoewel het jaar al bijna weer voorbij is, heeft Nos Kultura nog altijd geen jaarverslag gepubliceerd over 2007. Sandra Frans Michel, coördinator bij het activiteitencentrum voor Arubanen en Antillianen zegt dat ze het jaarverslag al heeft ingeleverd bij de gemeente, maar wil geen uitspraken doen over de inhoud.

De gemeente heeft het jaarverslag echter nog niet gepubliceerd. ,,Dat gaat op 1 september gebeuren", aldus gemeentewoordvoerder Nabila Mahtillo. Ze weet niet waarom het zo lang op zich laat wachten. ,,Het enige wat ik kan zeggen, is dat er hard aan wordt gewerkt om het verslag zo snel mogelijk af te hebben."

Nos Kultura valt onder het Bestuurlijk Arrangement van de overheid. Via dit Arrangement krijgt Almere 880.000 euro van het Rijk om de oververtegenwoordiging van Antilliaanse jongeren in de criminaliteit, werkloosheid en schooluitval terug te dringen.

Dat het jaarverslag er nog niet is, vindt raadslid Edwina Molina maar een vreemde situatie. ,,Begin dit jaar heb ik een verzoek ingediend bij de burgemeester om het jaarverslag te ontvangen. Omdat ik wil weten wat er met het geld uit het Arrangement gebeurt. Ik zou het verslag in maart al krijgen, maar ik zit nu nog te wachten", aldus Molina.

Het raadslid vindt dat Almere geen gebruik moet maken van het 'Antillianengeld' van de overheid, maar in plaats daarvan geld zou moeten krijgen voor álle Almeerse jongeren.