Nieuwe directeur Curaçao Toeristen Bureau Europa: Edward Suares

bron Curaçao Toeristen Bureau Europa

Edward Suares (38) is per 18 augustus 2008 aangesteld als directeur van het Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE), gevestigd te Rotterdam. Hij volgt in die functie Nejeska Mesman op, die eind 2007 na een periode van ruim drie jaar is teruggegaan naar Curaçao. Als directeur is Suares verantwoordelijk voor alle marketing activiteiten van het CTBE in Europa. Het toeristenbureau is met name actief in Nederland –wereldwijd de belangrijkste markt voor Curaçao-, België, Duitsland, Scandinavië en in mindere mate in de andere Europese markten.

Suares was hiervoor ruim drie jaar actief als Director of Operations Antigua & Barbuda van La Perla International Living. Van april 2001 tot eind 2004 was hij als Food & Beverage controller Nederland en Duitsland in dienst bij Landal GreenParks. Zijn opleiding Hotel en Restaurant management volgde hij in de Verenigde Staten. Daarna studeerde hij Bedrijfseconomie aan de Hogeschool van Utrecht.

“Als echte “yu di Korsow” vind ik het fantastisch om bezig te zijn met alles wat Curaçao te bieden heeft aan jong en oud. Het mooie van deze uitdaging is om het huidige marktaandeel te behouden en dit verder uit te bouwen,” aldus Suares.

Uit recent onderzoek van NBTC-NIPO blijkt het ‘merk’ Curaçao ijzersterk te zijn. Curaçao biedt in hoge mate wat Nederlanders graag vinden tijdens hun vlieg-zon vakantie: naast zon-zee-strand, is dat sfeer en een vriendelijke en gastvrije bevolking. Ook in België en Duitsland neemt de belangstelling toe voor Curaçao als vakantiebestemming. De eerste vijf maanden van 2008 laten ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor een groei zijn van 10,4% meer toeristen vanuit Nederland, +5,2% vanuit België en +20,5% vanuit Duitsland.

Het Curaçao Toeristen Bureau Europa is een buitenlandse vestiging van het Curaçao Tourist Board (CTB) welke ressorteert onder de Curaçao Tourism Development Foundation(CTDF) op Curaçao. Het CTDF heeft als taak de ontwikkeling van het toerisme op Curaçao te stimuleren. Een onderdeel hiervan is de toeristische promotie van het eiland via haar buitenlandse vestigingen. Het CTBE is verantwoordelijk voor de marketing in een aantal Europese landen, met name Nederland, België, Duitsland en Scandinavië.