Justitie bevestigt bekentenis Ryan Pietersz

bron: Paradise FM

Officier van justitie David van Delft heeft donderdagmiddag op Bonaire erkend dat Ryan Pietersz, de hoofdverdachte in de moord op Marlies van der Kouwe, een bekentenis heeft afgelegd.

Tegelijkertijd gebruikte Van Delft de persconferentie om de pers te vragen 'geduld te houden'. ,,Het onderzoek is nog in volle gang. We zijn nog niet zo ver. Zorgvuldig en planmatig onderzoek kost nu eenmaal tijd. Ik vraag u: laat het Openbaar Ministerie en recherche haar werk afmaken."

Van Delft stelt dat er afgelopen maandag een doorbraak is geweest.

,,P. heeft een bekentenis afgelegd. Hij heeft Marlies meegenomen en aan het eind van de confrontatie is zij overleden. Dat is alles wat ik er over kan zeggen." De officier van justitie zei graag te willen vertelen wat hij nu weet. ,,Ik zou het u, de pers, willen vertellen.
Ik zou de ouders willen vertellen wat ik weet. Maar de samenleving en de nabestaanden rekenen mij af op hoe ik de rechtzaak tot een einde breng, daarom acht ik het niet verantwoordelijk. Tegelijkertijd weet ik hoe vervelend het is dat ik niet kan vertellen wat ik weet."