Moeder verdachten hoort niets

bron: ANP

De moeder van Ryan (27) en Vincent (37) P., verdachten van de ontvoering van Marlies van der Kouwe, zegt dat ze niet weet op welke gronden haar oudste zoon Vincent is opgepakt.

Zondagochtend werd werd hij door de politie opgehaald bij het huis van zijn moeder, waar Vincent ook woont. Moeder en zoon lagen nog te slapen.,,De politie zou mij bellen maar ik heb nog niks gehoord over Vincent. Ryan heb ik anderhalve week geleden voor het laatst gezien op het politiebureau. Hij zegt niks'', aldus de moeder. ,,En mijn auto heb ik ook nog steeds niet terug. Die heeft de politie drie weken geleden in beslag genomen.''Vincent had op het moment van zijn arrestatie geen werk. Hij was beveiliger bij zijn oom, maar werd daar ontslagen omdat hij vakantiedagen wilde opnemen toen zijn broer Ryan werd opgepakt.

Het voorarrest van Ryan is vrijdag voor de tweede keer met acht dagen verlengd. Deze week moet de rechter-commissaris beslissen of het voorarrest opnieuw wordt verlengd. De advocaten van Ryan en Vincent geven geen commentaar.