Premier verbindt lot aan uitslag van referendum

bron: Radio Hoyer

WILLEMSTAD – Premier Emily de Jongh-Elhage verbindt haar politieke lot aan de uitslag van het referendum over de staatskundige vernieuwingen, dat in april zal worden gehouden. Als het volk in meerderheid tegen is, stapt ze op als leider van het land.

De prominente PAR-politica onthulde dit dinsdagavond in 'de Grote Radio Hoyer2 Show van het Jaar’: ‘Mijn partij wil niet dat ik dit zeg, maar ik doe het toch. Ik wil eerlijk zijn.’

De premier zei overigens te verwachten dat ‘de zwijgende meerderheid van het Curacaose volk’ voor de door haar verdedigde verzelfstandiging van het land kiest, in combinatie met schuldsanering en financieel toezicht door Nederland. Ze gaf wel aan dat de regeringspartijen de kiezers beter moeten informeren over de stand van zaken.

Emily de Jongh-Elhage zei in de uitzending dat ze denkt dat de grootste oppositiepartij MAN eigenlijk voor het regeringsplan is. ‘Ze zullen wel boos worden als ik dit zeg. Maar ze zijn oppositie en ik denk dat ze daarom tegen zijn.’