bron: PB Fatum
De markt en de wereld om ons heen verandert continue. De kracht van een bedrijf is het goed kunnen omgaan met en anticiperen op de veranderingen die zullen blijven komen. Wie had gedacht dat de Euro bijna 3 gulden waard zou zijn. Wie had gedacht dat een vat olie binnen 1 jaar van USD 65 richting USD 200 zou gaan. Wie had gedacht dat Curacao zo’n trekpleister zou worden voor buitenlandse investeerders. Zo begon Steven Martina, Managing Director FATUM Caribbean zijn presentatie over de jaarcijfers aan het intermediair en de media.
Al deze veranderingen leveren ook “opportunities” .. concrete mogelijkheden. Door de hoge Euro meer toeristen uit Europa, door de dure olie staat Curaçao nu in het middelpunt van belangstelling voor alternatieve energie, door haar gunstig investeringsklimaat, prestigieuze investeringen zoals de Hyatt, Renaissance, Crown Plaza, Westin etc. ..
Steven Martina bedankte allen die hebben bijgedragen aan wederom een succesvol jaar voor Fatum. De resultaten van 2007 zijn als zeer goed te kwalificeren. Het dankwoord ging uit naar de klanten waarvan Fatum het vertouwen geniet, het intermediair dat continue in beweging is om op professionele wijze de juiste balans te vinden tussen het belang van de klant enerzijds, en het belang van verzekeraar FATUM anderzijds. Dat alles gecombineerd met de bijdrage van het personeel waar steeds weer op gerekend kan worden.
De optelsom van deze inzet levert resultaat, het gewenste resultaat: groei! En in die groei is er zeker nieuws .. FATUM mag zichzelf nu een Billion Guilder Company noemen. “ En dat is niet van horen zeggen .. maar dat blijkt uit onze prachtige 2007 cijfers ..!” Een totale premie inkomen van ANG 168,6 Miljoen, een winst voor belasting van 26,5 Miljoen en een Balans totaal 1,1 Miljard, aldus Steven Martina.
We mogen echter de realiteit niet vergeten, want er zijn in de markt waarin wij opereren enige punten van zorg.
Met name de ontwikkelingen van alsmaar stijgende energie prijzen met als gevolg een opwaartse prijsspiraal van alle aan energie gerelateerde producten waaronder eerste levensbehoeften. Dit werkt inflatie in de hand. “de rek is eruit..” zijn woorden die sneller uitgesproken worden omdat men zich hiermee geconfronteerd ziet. Dat dat gevolgen heeft en tot Aktie leidt zal geen verassing zijn .. het toepassen van inflatie correctie. Het geen op haar beurt uiteraard weerstand oproept. Toch zullen wij ook in onze verzekeringsbranche hier niet aan ontkomen.
Als wij in de toekomst kijken dan zien wij dat de ontwikkelingen van alsmaar stijgende kosten in levensonderhoud zorg dragen voor de nodige verandering. Immers, innovativiteit, kwaliteit van dienstverlening, snelheid en competitiviteit zijn allemaal aspecten die de klant meer als in het verleden zal meenemen in de keuze van de tussenpersoon en verzekeraar. Als Fatum zien wij dit als een ultieme kans ons te onderscheiden in de markt en de klant te voorzien van een ervaring op basis waarvan Fatum haar logische keuze wordt.
Met een welgemeende dank aan het adres van de klanten voor hun vertrouwen, de tussenpersonen voor bijdrage aan het Fatum succes, de medewerkers voor hun loyaliteit en inzet, de media die steeds weer klaar staan om verslag te doen naar de samenleving over ontwikkelingen die ons allemaal aangaan, rondde Managing Director FATUM Caribbean de heer Steven Martina zijn toelichting over de cijfers, het adresseren van de ontwikkelingen in de branche, alsook het beschrijven van een stukje visie, af. Een toast op de ‘Billion Guilder FATUM’ kon uiteraard niet uitblijven!
De markt en de wereld om ons heen verandert continue. De kracht van een bedrijf is het goed kunnen omgaan met en anticiperen op de veranderingen die zullen blijven komen. Wie had gedacht dat de Euro bijna 3 gulden waard zou zijn. Wie had gedacht dat een vat olie binnen 1 jaar van USD 65 richting USD 200 zou gaan. Wie had gedacht dat Curacao zo’n trekpleister zou worden voor buitenlandse investeerders. Zo begon Steven Martina, Managing Director FATUM Caribbean zijn presentatie over de jaarcijfers aan het intermediair en de media.
Al deze veranderingen leveren ook “opportunities” .. concrete mogelijkheden. Door de hoge Euro meer toeristen uit Europa, door de dure olie staat Curaçao nu in het middelpunt van belangstelling voor alternatieve energie, door haar gunstig investeringsklimaat, prestigieuze investeringen zoals de Hyatt, Renaissance, Crown Plaza, Westin etc. ..
Steven Martina bedankte allen die hebben bijgedragen aan wederom een succesvol jaar voor Fatum. De resultaten van 2007 zijn als zeer goed te kwalificeren. Het dankwoord ging uit naar de klanten waarvan Fatum het vertouwen geniet, het intermediair dat continue in beweging is om op professionele wijze de juiste balans te vinden tussen het belang van de klant enerzijds, en het belang van verzekeraar FATUM anderzijds. Dat alles gecombineerd met de bijdrage van het personeel waar steeds weer op gerekend kan worden.
De optelsom van deze inzet levert resultaat, het gewenste resultaat: groei! En in die groei is er zeker nieuws .. FATUM mag zichzelf nu een Billion Guilder Company noemen. “ En dat is niet van horen zeggen .. maar dat blijkt uit onze prachtige 2007 cijfers ..!” Een totale premie inkomen van ANG 168,6 Miljoen, een winst voor belasting van 26,5 Miljoen en een Balans totaal 1,1 Miljard, aldus Steven Martina.
We mogen echter de realiteit niet vergeten, want er zijn in de markt waarin wij opereren enige punten van zorg.
Met name de ontwikkelingen van alsmaar stijgende energie prijzen met als gevolg een opwaartse prijsspiraal van alle aan energie gerelateerde producten waaronder eerste levensbehoeften. Dit werkt inflatie in de hand. “de rek is eruit..” zijn woorden die sneller uitgesproken worden omdat men zich hiermee geconfronteerd ziet. Dat dat gevolgen heeft en tot Aktie leidt zal geen verassing zijn .. het toepassen van inflatie correctie. Het geen op haar beurt uiteraard weerstand oproept. Toch zullen wij ook in onze verzekeringsbranche hier niet aan ontkomen.
Als wij in de toekomst kijken dan zien wij dat de ontwikkelingen van alsmaar stijgende kosten in levensonderhoud zorg dragen voor de nodige verandering. Immers, innovativiteit, kwaliteit van dienstverlening, snelheid en competitiviteit zijn allemaal aspecten die de klant meer als in het verleden zal meenemen in de keuze van de tussenpersoon en verzekeraar. Als Fatum zien wij dit als een ultieme kans ons te onderscheiden in de markt en de klant te voorzien van een ervaring op basis waarvan Fatum haar logische keuze wordt.
Met een welgemeende dank aan het adres van de klanten voor hun vertrouwen, de tussenpersonen voor bijdrage aan het Fatum succes, de medewerkers voor hun loyaliteit en inzet, de media die steeds weer klaar staan om verslag te doen naar de samenleving over ontwikkelingen die ons allemaal aangaan, rondde Managing Director FATUM Caribbean de heer Steven Martina zijn toelichting over de cijfers, het adresseren van de ontwikkelingen in de branche, alsook het beschrijven van een stukje visie, af. Een toast op de ‘Billion Guilder FATUM’ kon uiteraard niet uitblijven!