Curaçaose mountainbikers opvallend in Limburg

bron: Leo van Vliet

Het Curaçaose TEC-wielerteam heeft zich in de Bart Brentjens Challenge nadrukkelijk laten zien. De mountainbikemarathon door het Zuid-Limburgse heuvellandschap en Belgische Voerstreek staat bekend als het grootste en zwaarste mountainbike-evenement in Nederland.

Dit jaar is het Lions Dive & Beach Resort hoofdsponsor van het evenement waaraan ruim 2500 bikers deelnamen. Liefst vijftien Curaçaose renners van het TEC-team namen deel aan de honderd kilometer zware tocht, waar zij tot het uiterste moesten gaan om de finish te halen.
Waar voetbalclub NEC tegenwoordig Curaçao als shirtsponsor heeft, profileert het Lions Dive hotel zich in diverse grote wielerevenementen in Nederland.

Om extra exposure in Nederland te halen had hoteldirecteur Will Vogels een deel van de TEC-formatie uitgenodigd om ook in Nederland deel te nemen aan de Bart Brentjens Challenge. In het wedstrijdgedeelte om de overwinning kon de Curaçaose delegatie zich niet bemoeien, maar iedereen reed de zware marathon wel knap uit.

Het Lions Dive Hotel profileert zich tegenwoordig op de toeristische wielermarkt om zo de sportieve uitstraling van het hotel te onderstrepen. In 2006 was het hotel mede initiatiefnemer van de Wereldbeker-mountainbike op Curaçao en vanaf 2005 is het Lions Dive het renners- en organisatiehotel van de Amstel Curaçao Race die over twee weken op zaterdag 1 november plaats vindt.

,,Curaçao is een eiland dat veel meer te bieden heeft dan alleen zon, zee en strand”, benadrukt Will Vogels. ,,Je ziet tegenwoordig ook talrijke toeristen naar het eiland komen voor een actieve doe-vakantie. De wielerevenementen op het eiland hebben daar een belangrijke bijdrage aan geleverd. Het Lions Dive Hotel richt zich op deze doelgroep. Direct aan het hotel ligt immers ook het wereldbeker-mountainbike parcours en iedere week kunnen onze gasten ook diverse tochten rijden. We zijn nu met bezig met de bouw van een vijftig meter lang zwembad met olympische afmetingen op het strand. Juist in massa wielerevenementen als de Bart Brentjens Challenge en de Toerversie Amstel Gold Race treffen wij een interessante doelgroep en kunnen we Curaçao als een interessant vakantie-eiland neerzetten.”